Een coating als bescherming
Wanneer er niet op tijd en/of genoeg aandacht aan eenluchtbehandelingskast wordt gegeven, kan het gebeuren dat er teveel vocht blijft hangen in de kast. Dit kan al gebeuren omdat de lamellen van de in- of uitlaat verstopt zijn komen te zitten. Zeker wanneer er veel natuur in de buurt is, kunnen bladeren en takjes de toevoer van lucht tegenhouden. Maar ook een lekkage kan voor veel waterschade zorgen.
Wanneer oxidatie het metaal begint 'op te eten' is er geen weg meer terug. Al dit roest moet verwijderd worden en pas dan kan er een nieuwe beschermende coating aangebracht worden. Op de foto's is duidelijk te zien hoe fanatiek de oxidatie hier bezig is geweest. Wij hebben de gehele motorsectie moeten demonteren om overal bij te kunnen. Daarna hebben we alles ontroest en gecoated. Omdat toch al alles uit elkaar lag, hebben we de ophanging gemoderniseerd. Om lawaai en trillingen te stoppen, 'hangt' de motor en slakkenhuis op een rubberen vering.
Onze coating zorgt dat er geen zuurstof meer bij kan en is super glad waardoor vuil zich niet goed kan hechten. Dat zorgt ervoor dat de lamellen minder snel dichtslibben door vuil. Wanneer deze verstopt raken, krijgt de ventilator niet genoeg lucht waardoor deze zich kan opblazen. Door te weinig aanvoeg ontstaat er namelijk een vacuüm en daardoor zal de motor te hard gaat werken.
Dezelfde coating gebruiken wij ook voor lamellen en micro-chanels-blokken uit warmtewisselaars zoals airco's en koelmachines. Deze blokken zijn gemaakt om een zo groot mogelijke oppervlakte te creëren. Daardoor zitten deze lamellen of chanels erg dicht op elkaar. Deze enorm kleine ruimtes kunnen snel verstopt raken, waardoor de werking hard achteruit gaat. Regelmatig reinigen is hierom alleen al een must. Onze coating kan wel helpen om te voorkomen dat vuil zich makkelijk gaat hechten. Uiteraard ook als beschermlaag (duurzaam) om het blok van een langere levenduur te voorzien. De coating is watergedragen en daarmee alleen al een duurzame oplossing.